Om rollen som Account Manager
Alt starter med salg. En påstand vi holder nært oss i Acadmeic Work, og derfor starter vår forretningsmodell med Account Manager og den jobben de gjør. De er vårt ansikt utad og ofte den første kontakten kunder har med oss. For at vi skal nå våre ambisjoner og lykkes er det avgjørende at våre Account Manager er kundeorienterte og har et godt hode for business.
Hva innebærer det å jobbe som Account Manager?
Å jobbe som Account Manager kan beskrives som å drive sin egen virksomhet, eller «et selskap i selskapet», om du vil. Du vil gjøre alt fra å prospektere og finne nye forretningsmuligheter, til å følge opp og utvikle kundeforholdet til eksisterende kunder. Du samarbeider tett med våre Consultant Managers og Recruitment Consultants for å finne den rette kandidaten for kunden. Ved større avtaler vil du også jobbe tett med våre spesialister og samarbeide med ulike avdelinger.
Salg blir ofte beskrevet som et tallspill. Dette stemmer, og vår salgskultur er forankret i høy aktivitet. Men, enda viktigere enn antall salgsmøter du gjennomfører er de gode og langsiktige relasjonene du skaper med dine kunder. I Academic Work jobber du med dine kunder gjennom hele karrieren.
Vokse med kunden og selg mer komplekse avtaler
I Academic Work «eier» du din relasjon til dine kunder. Det betyr at du ofte jobber med samme kunde i mange år og kan vokse med kunden på lang sikt. Etter hvert som relasjonen til kunden utvikler seg og du utvikler deg i din rolle som Account Manager blir jobben mer og mer strategisk. Over tid blir en Account Manager i Academic Work en naturlig partner for våre kunder i å løse sine rekruttering- og bemanningsbehov, hjelpe dem med å utvikle sine ansettelsesprosesser, finne løsninger på utfordrende problemer de står overfor for å finne de riktige ferdighetene og hjelpe dem med å lykkes.
Hvilke arbeidsoppgaver kan du forvente deg?
De fem vanligste arbeidsoppgavene er:
- Prospektering: Søke etter nye kundekontakter, både blant tidligere kunder og nye potensielle bedrifter som ikke har kjøpt tjenester av oss tidligere.
- Møtebooking: Ringe eller besøke kunder og booke salgsmøter.
- Salgsmøter: Møter hos kunder hvor innsalget av våre tjenester og produkter skjer. Formålet med salgsmøter er bygge relasjoner og finne riktig løsning for kunden.
- Strategisk bearbeiding: Ha oversikt over hva som skjer hos kundene dine og hvilke eksterne og interne utviklinger som kan påvirke dem, og på den måten være en strategisk partner for deres fremtidige behov.
- Samarbeid: Koordinere og samarbeide med rekrutteringsteamet i Academic Work for å gjøre avtalen vellykket fra start til slutt.
Salg forandrer seg hele tiden
Verden rundt oss forandrer seg hele tiden, og det må vi også. Vi er en organisasjon som alltid er i bevegelse og som ønsker å være en foregangsfigur i vårt felt. For salg betyr dette å bruke ny teknologi i salg etter hvert som de blir tilgjengelige, og finne nye måter å hjelpe våre kunder på ved å være kreative i hvordan vi leverer våre tjenester og produkter, samt utvide tilbudet vårt. For eksempel, i løpet av pandemiåret 2020 måtte vi raskt tilpasse oss en ny virkelighet hvor vi ikke kunne møte kundene våre fysisk, store endringer i etterspørselen etter arbeidskraft avhengig av våre kunders bransjer og store usikkerheter for fremtiden. Vi tilpasset oss raskt ved å gå over til digitale møter og sammen med alle i salgsavdelingen for å finne nye forretningsmuligheter der vi ikke hadde vært aktive før, og prøve å finne nye muligheter og behov som er på grunn av pandemien.
Dette er hva du får
I tillegg til inspirerende og utfordrende salg er det en ting som vi tilbyr alle som kommer inn i Academic Work som en Account Manange, eller en annen rolle, og det er kulturen vår. Enkelt og greit. Grunnlaget for vår kultur er definert av våre kjerneverdier «Share Energy», «Beat Yesterday» and «Show Heart». De veileder oss til å omfavne forandring, dele best practice, ta vare på hverandre og ha det gøy sammen.
«Share energy» er viktig fordi vi tror at jo mer energi du gir, jo mer får du tilbake. Vi har en atmosfære hvor vi gledelig løfter og feirer gode prestasjoner ved å gi hverandre anerkjennelse og ros. Å applaudere suksess, men også innsatsen og motet til å prøve nye ting.
Som selskap streber vi alltid til å bli bedre, «beat yesterday,» gjennom å legge fokus og ressurser på din utvikling – både profesjonelt og personlig. Vi ønsker å være en arbeidsgiver som gir våre kolleger de rette og beste forutsetningene til å vokse i sin rolle og karriere. Vi tror på å sette ambisiøse mål og feirer når vi når dem. Den solide onbardingen for nye Account Mangers, det omfattende Career Step-programmet og støtten fra ulike spesialister i selskapet er alle eksempler på hvordan vi støtter Account Mangers i deres profesjonelle og personlige utvikling.
Vi tror at et godt liv kommer ved at man tar vare på andre og å bli tatt vare på. Omsorg betyr at vi anstrenger oss for å se og støtte hverandre – og at vi kjemper sammen som et team. Vi har flotte individer i selskapene våre, men enda sterkere team. Vi tror på teamet og å bygge team med sterke relasjoner, der en av kjernestyrken til teamene er deres åpenhet for å ønske nye medlemmer velkommen.
I tillegg til alle karrieremulighetene som er tilgjengelige hos Academic Work, er det også muligheter for å ta fremtidige karrieretrinn i den større familien av selskaper innen AW Group. AW Group er en familie av merkevarer som jobber sammen for å frigjøre vekstpotensialet til mennesker og selskaper. Foruten Academic Work består AW Group av AW Academy, Wiona og Digitalent.
Til slutt, som vi allerede har sagt, er suksessen til selskapet nært knyttet til suksessen til vår Account Managers. Akkurat som vi ikke setter et tak eller en øvre grense for selskapets vekst og suksess, setter vi heller ikke en for de mulige økonomiske fordelene for våre Account Managers. Av den grunn har vi en ubegrenset provisjonsmodell for våre Account Managers. Jo mer du selger, jo mer tjener du. Only the sky is the limit!
Hvem ser vi etter?
Vi ser etter ambisiøse individer som er kundeorienterte, har en business mindset og som elsker å bygge sterke relasjoner med sine kunder og deres kolleger. Du bygger relasjonene dine ved å etablere tillit gjennom nysgjerrigheten din. Du stiller spørsmål, lytter og bruker det du lærer til å utvikle samarbeidet med kollegene dine, dine kunderelasjoner og den samlede virksomheten.
Account Managers i Academic Work setter høye mål og tar ansvar for å nå dem. Du handler og tar initiativer som er nødvendige for å booke møte, for å utvikle relasjonen med en kunde eller for å oppnå bedre marginer. Selv når oddsen er mot deg, fortsetter du å presse fremover mot målene dine. Kort sagt, Account Managers i Academic Work er konkurranseinnstilte og pliktoppfyllende. Du vil være best, klatre på topplistene, nå nye rekorder og motta velfortjent anerkjennelse for ambisjonene dine. I Academic Work belønner vi ambisjonen!
Enten du nettopp har begynt din karriere innen salg eller har lang erfaring, kan vi tilby deg din neste utfordring. I Academic Work har vi et Career Step-program for Account Managers som er et langsiktig opplæringsprogram for å hjelpe deg med å utvikle nye ferdigheter, samt tilby større og bredere ansvar når du blir mer senior.
Ta testen i dag og ta det første steget mot å bli en Account Manager i Academic Work.